PUBG’nin ana şirketi artık Subnautica stüdyosu Unknown Worlds’ün sahibi

tarafından
77
PUBG’nin ana şirketi artık Subnautica stüdyosu Unknown Worlds’ün sahibi

Krafton, Unknown Worlds’ün “bağımsız” bir stüdyo olarak çalışmaya devam edeceğini, ancak herkesin buna inanmadığını söyledi.

PUBG Corporation’ın ana şirketi Krafton yakında Subnautica stüdyosu Unknown Worlds’ün gururlu yeni sahibi olacak. Krafton, satın almanın “IP’sini genişletmesine ve şirketin çığır açan oyun portföyünü çeşitlendirmesine” yardımcı olacağını söyledi.

Playerunknown’s Battlegrounds, Krafton’ın tacındaki mücevherdir, ancak Unknown Worlds aslında altıncı stüdyosu olacak: Ayrıca RisingWings ve Dreamotion, Bluehole ve PUBG Studios mobil stüdyolarına ve şu anda Dead Space tarzı üzerinde çalışan Glen Schofield’ın Striking Distance Studios’una da sahip. Hayatta kalma korku oyunu, bir nedenden dolayı PUBG evreninde geçen Callisto Protokolünü çağırıyor.

Unknown Worlds’ün kurucusu ve CEO’su Charlie Cleveland yaptığı açıklamada, “Unknown Worlds ve Krafton’ın oyunlar ve oyun geliştirme konusundaki düşüncelerimiz konusunda ne kadar uyumlu oldukları hemen belli oldu” dedi. “Subnautica ve PUBG, alçakgönüllü bir şekilde başladı ve sürekli yineleme ve geri bildirim yoluyla başarılı bir şekilde gelişti. Dünya sahnesine yeni oyunlar getirmek istiyoruz ve Krafton ile büyük bir adım daha yakınız. Birlikte geleceğimizi gerçekten dört gözle bekliyoruz.

Krafton, Unknown Worlds’ün mevcut liderliği ve yapısı bozulmadan “bağımsız bir oyun geliştirme stüdyosu olarak işlev görmeye” devam edeceğini söyledi. Bu taahhüt, The Long Dark stüdyosu Hinterland Games’in kurucusu ve kreatif direktörü olan bağımsız geliştirici Raphael van Lierop’un tepkisiyle karşılaştı ve Unknown Worlds’ı özel olarak adlandırmadı, ancak Twitter’da bağımsız stüdyoların kalmasının “mümkün veya doğru” olmadığını söyledi. satın alındıktan sonra bağımsızdır.

Van Lierop, satın alma sonrası bağımsız stüdyoların, küçük geliştiricilerin daha büyük kuruluşlara dönüştürülme ve ortadan kaybolma olasılığının çok daha yüksek olduğu 10 veya 15 yıl öncesine kıyasla “nispeten” büyük bir özgürlüğe sahip olduğunu söyledi. Ancak hiçbir büyük alıcı bir şirket satın alıp onlara gerçek bağımsızlık vermez” diye tweet attı. “Size sahipler, IP’nize sahipler, kaynakları tahsis etmek için onların iznine ihtiyacınız var ve şirketinizi daha fazla yönetmek istemiyorsanız, değiştirileceksiniz.

Axiom Verge’in yaratıcısı Thomas Happ, van Lierop’a verdiği yanıtta, “bağımsız” ve “indie“nin artık iyi pazarlama terimleri olduğunu belirterek benzer bir yorum yaptı.

Doğru: Dünyanın en büyük video oyunu yayıncılarından biri olan Electronic Arts, Starbreeze ( Starbreeze IndieLabs ) ve Take-Two ( Private Division ) gibi EA Originals adlı bağımsız odaklı bir yayıncılık bölümüne sahiptir. Van Lierop’un dediği gibi, bu mutlaka kötü bir şey değil aslında birçokları için bir nimet ama halk bilincinde “indie“nin ne olduğuna dair çizgileri bulanıklaştırıyor.

Krafton, Subnautica ve Subnautica: Under Zero için devam eden desteğinin yanı sıra, 2022’de erken erişime girmesi beklenen yeni bir “tür tanımlayan oyun” üzerinde de çalıştığını söyledi.