Riot, League of Legends’ta takımlar arası sohbeti devre dışı bırakıyor

tarafından
99
Riot, League of Legends’ta takımlar arası sohbeti devre dışı bırakıyor

Riot Games, toksik davranışı azaltmak için devam eden çabalarının bir parçası olarak League of Legends‘ta temel bir değişiklik yapıyor: League’in 11.21 yaması itibariyle, eşleştirme sıraları için /all chat devre dışı bırakıldı.

Riot bir blog yazısında, “/all sohbet, ekipler arasındaki eğlenceli sosyal etkileşimin yanı sıra bazı iyi kalpli şakaların kaynağı olabilir, ancak şu anda olumsuz etkileşimler olumlulardan daha ağır basıyor” dedi. “Bu değişikliğin etkisini sözlü taciz raporları ve ceza oranlarının yanı sıra anketler ve hepinizden gelen doğrudan geri bildirim yoluyla değerlendireceğiz.

Takımlar arası iletişim için, takımlar arası tam sohbetin mümkün olacağı oyun sonu dönemleri hariç, oyuncuların sahip olacağı tek seçenek ifadelerdir.

Kendi kötüye kullanımıyla gelebilecek takım arkadaşlarınızla sohbet etmeye devam edebileceksiniz ve alt dizindeki bazı League of Legends oyuncuları, takım sohbetini olduğu gibi bırakırken /all sohbetinden kurtulma seçeneği konusunda kafa karışıklığını dile getiriyor.

Reddit kullanıcısı Own-Iron-207, “Sadece ben mi yoksa toksisitenin %95’i takım sohbetinde mi oluyor? Devre dışı bırakmak /all hiçbir şey yapmıyor” diye yazdı.

Lord_Dust_Bunny, “Bence toplam arkadaş listemin %60-70’i /all sohbetinden, oyunda düzgün insanlar bulmama izin veriyor ve bulduğum toksisitenin %70’inden fazlası takım sohbetinden” diye yazdı.

Riot, ekip sohbetinin de kötü niyetli olabileceğini kabul etti, ancak var olmak için /all sohbetinden daha iyi bir nedeni olduğu için takılıp kaldığını söylüyor.

Riot, “[Takım sohbeti] ile ilgili olarak, sözlü tacizin takım sohbetinde de gerçekleştiğinin farkındayız, bu nedenle tüm sohbeti devre dışı bırakmak kötüye kullanımdan tamamen kurtulmaz.” Dedi. “Ancak takım sohbeti aynı zamanda önemli bir takım koordinasyon işlevi de oynuyor, bu nedenle bazı olumsuz deneyimlere ev sahipliği yapsa bile getirdiği potansiyel değer çok daha yüksek. Bunun sadece koridordaki rakibinizin cildini iltifat etmek isteyenler için berbat olduğunu biliyoruz, ya da Baron çukurunda bir dans partisi isteyin. Ancak, oyunlarınızda yarattığı artan olumsuzluğu tüm sohbeti azaltmak için ödün vermeye değer olduğuna inanıyoruz.

Toksisite için bir çıkış olsa bile, /all öğesinin kaldırılması konusunda genel bir hayal kırıklığı da var.

ThisIsSnake kullanıcısı, “Bu /all sohbet özelliğinin kaldırılması, iyi spor yapan ve rakipleriyle sağlıklı bir şekilde [a] sağlıklı bir şekilde konuşmaktan hoşlanan azınlık oyuncuları için bir cezadır,” diye yazdı ThisIsSnake. “Neden her şeyi yüksek onur seviyelerine bağlamıyoruz ve aslında bu onur seviyelerini hem elde etmeyi hem de kaybetmeyi daha kolay hale getirmiyorsunuz?

Bir oyuncunun olumlu veya toksik davranış kaydını gösteren League’in Honor sistemi, Riot’un daha önce “aşınma ve yıpranma göstermeye başladığını” söylediği sistemler arasında yer alıyor.

/all sohbeti devre dışı bırakmak, Riot’un çeşitli topluluklarındaki toksik oyuncularla mücadele etmek için aldığı bir dizi hamlenin en sonuncusu. Nisan ayında stüdyo, “yıkıcı davranışları” hafifletmek için Valorant’ta oyuncu sesli sohbetini kaydetmeye başladı ve bunu devre dışı bırakmanın tek yolu sesli sohbeti devre dışı bırakmaktı.

Kasım 2020’de Riot, kademeli ceza sisteminin gözden geçirilmesi, ek dereceli maç çözümleri ve otomatik sözlü taciz analizi dahil olmak üzere League of Legends‘daki toksisiteyle mücadele için almayı planladığı önlemlerin bir taslağını yayınladı.

Diğer rekabetçi oyunlar da benzer şekilde takımdan takıma sohbeti kısıtlıyor. Rainbow Six Siege, takımlar arası sohbetin zehirliliğin “yaklaşık %85’inden” sorumlu olduğunu gösteren verilere atıfta bulunarak, 2020’nin başlarında varsayılan olarak takım sohbetine eşleşmeler ayarladı. League of Legends güncellemesine benzer şekilde, bazı Siege hayranları, Ubisoft‘un takım sohbetine dokunulmadan takımlar arası sohbeti devre dışı bırakma kararı konusunda kafa karışıklığını dile getirdi.